A márciusi blokk neve: Card Trick (Kártya trükk)

Card Trick

Egy újabb egyszerű, de nagyszerű minta, mely a 3x3 , azaz 9-es blokkok közé tartozik.Ismét négyzetek, amiket háromszögekből varrunk össze.A minta elkészíthető többféle anyag felhasználásával is, látványosabb, ha 4 külöféle színt (anyagot) és egy háttérszínt választunk..( Én igyekszem tartani magam a januárban kiválasztott anyagokhoz, ezért ugyanazt a három színt választottam, de bemutatok néhány variációt a több szín alkalmazására is.)

A blokk kész mérete 20x20cm lesz.

( a varrás során 0,5 cm-es varrásráhagyással dolgoztam )

a quilt előkészítése A darabok előkészítése-kiszabása

1.A hagyományos technika szerint a háromszögeket egyenként kiszabjuk azután kettőt -kettőt egymással szembefordítva összevarrjuk.

2. Elővarrásos gyorstechnikát, "elővarrásos", mert előbb varrunk és csak utána szabunk, "gyors", mert egyszerre több ilyen háromszögekből összeállított négyzetet kapunk.

Ezek teljes méretben PDF-formátumban letölthetők:

összeállítási kép és sablon szabás körkéses és gyorstechnikával
a quilt összeállítása A darabok összeállítása-összevarrása
A darabokat a képek alapján összeállítjuk, ill. összevarrjuk. A varrások után levasaljuk a varrásráhagyásokat.

A gyors technikával így készül:

Gondoljuk át , hány darab ilyen háromszögekből összevarrt négyzetre lesz szükségünk.

Mint itt is látszik egy téglalapból 4 db négyzetünk lesz. Az előző hónapban egy nagyobb négyzetből 8 db-ot készítettünk.

A két különböző anyagot színével szembe fordítjuk

Azután feljelöljük a vonalakat, ahol majd az anyagokat el kell vágnunk-- és az átlók mentén jobbra és balra 0,5 cm-re levarrjuk

Ha a jelölések során ún. illanófilcet használunk, a továbbiakban nem lesz gondunk a jelöléseinkkel, hiszen egy idő után eltűnnek.

Majd a jelölések mentén elvágjuk.

Így néz ki a varrás és vasalás után
Ilyen lesz majd a kész blokkunk , ha el nem rontjuk:-).Most csak egymás mellé illesztettem az elemeket, hogy lássam milyen sorrendben következnek, ill. melyiket melyikkel kell összevarrnom.
IItt már látszik a 3x3 elrendezés , kialakultak a négyzetek.
A pontosabb illesztések érdekében a kész négyzetek varrásráhagyásait szétvasaltam, ezáltal nem keletkeznek a hátoldalán vastag varrások.Több anyag találkozásánál pedig anyagtorlódások. ( A tűk is ilyen helyeken szoktak eltörni...)
Már nincs más hátra, csak a sorokat kell összeállítanunk és az eredmény...
ez a látványos blokk!!

 

A most elkészült blokkok felhasználásához mutatok itt néhány példát.:

(Kattints a képekre)

796x798 59k 801x801 90k 802x797 73k
798x485 67k   797x605 55k
  • A blokkok tervezése során az EQ5 ( ElectricQuilt 5 ) programmal dolgozom.
  • Ezek a minták és instrukciók nem sokszorosíthatóak,csak saját használatra készültek.

 

 

Zsuzska alkotása Elizabeth Belgiumbók küldte Erika Szarajevóból küldte
Adél alkotása

Vissza a BOM 2005 főoldalára www.quilting.hu

Küld el alkotásodat